HTML

kettlebelledzes

A www.kettlebelledzes.hu oldal blogja. Erő, egészség, fogyás, zsírégetés, edzéstervek.

2010.03.03. 16:42 kettlebelledzes

San Jose, avagy RKC II vizsga a világ végén...

25 óra utazás után érkeztem meg San Jose-ba. Rég éreztem ezt az érzést! Amikor közeledtem a hotel felé, egyre több feketepólós ember jött felém mosolyogva. Még sosem találkoztam velük, mégis volt bennünk legalább egy közös: az RKC logó a fekete pólón... Amint beléptem a fogadóterem ajtaján, mintha hazaérkeztem volna! Szeretettel fogadtak, mint egy nagy család. Mindenkinek volt hozzám egy-két kedves szava. Ez piszok jól tud esni az embernek oly távol az otthonától.

A tanfolyam a szokásos profi szervezéssel zajlott. Sohasem volt fejetlenség, mindenki pontosan tudta mi a dolga, a résztvevők is gond nélkül bekapcsolódtak ebbe a gépezetbe.
Fantasztikus, mennyi új információt tudtak még pluszban adni, pedig már számtalan rendezvényük volt, amin részt vettem.
Elképesztő, hogy mikor úgy gondoltam, hogy ismerem a szélmalmot, tudok húzódzkodni, a viking push press pedig a kisujjamban van, mennyire tévedtem! Rengeteg új ismerettel bővült a tudásom, főleg a vállmobilitás terén. Pavel mennydörgő hangja egy decibelt sem halkult az elmúlt évekhez képest.
Természetesen mindenből első osztályút kaptunk, beleértve az étkezést is.  Az ebéd kiváló volt, ezzel Pável mindig belopja magát a magyar szívekbe :)
Nagyon nagy szeretettel bántak velünk, ha valamelyik feladat nem ment, addig segítettek, amíg tökéletes nem lett. Az oktatók nem tartottak szünetet, mivel a pihenő időt is a kérdések megválaszolásaival töltötték, amikből mindig volt bőven... Tényleg figyeltek ránk, nem csak álltak és néztek, mindenkiről pontosan tudták mik a gyengéi, erősségei. Megpróbáltak minket minden téren próbára tenni, a fejlődésünk érdekében.

Brett Jones csapatába kerültem, ez számomra külön öröm és nagy megtiszteltetés volt, mivel ő az egyik legnagyobb példaképem és mesterem. Az ő stílusa áll hozzám a legközelebb, mellette a legkeményebb nap is könnyedén telt el.


 

Első nap:
A tanfolyam San Jose Állami Egyetem edzőtermében zajlott. A konditeremben szerteszét voltak tolva a felesleges gépszörnyetegek, és a főszerep megérdemelten a kettlebellekre jutott... A nyomás (a testsúly fele, szabályos katonai nyomással), húzódzkodás (24 kg a lábra akasztva) illetve snatch tesztekkel (5 perc alatt szabályos 100 ismétlés 24kg-mal) kezdtünk, majd terítékre került Reifkind Master RKC-vel az első szint anyaga, még részletesebben, új szemszögből vizsgálva... (TGU, nyomás, guggolás, felrántás, swing és snatch)
Pavel megtanított a húzódzkodás és egylábas guggolás minden kis fortélyára, rávezető gyakorlataira.
 


 

Második Nap:
Szombat hajnalban tréningruhában, fekete sapkában, hónom alatt egy SMR hengerrel, hátamon egy nagy hátizsákkal vágtam neki a jellegzetes amerikai külváros kihalt utcáinak. Az első sarkon befordulva szembejött velem egy, a filmekből ismert, fekete-fehér kocsi megkülönböztető jelzéssel a tetején... Egyből szemet szúrtam neki az üres utcán, és így átestem életem első amerikai rendőrségi igazoltatásán. Természetesen minden rendben volt, de a biztos úr a mai napig nem érti, miért utaztam keresztül a fél világot, hogy edzhessek egy orosszal... :) Ő nem érti...
Ezen a napon sem unatkoztunk: Viking push press Brettel, majd Keira megmutatta, hogy használhatjuk a Viking push press-t Vo2 max-szal fűszerezve, senkinek sem volt 200 alatt a pulzusa...
Kis vállmobilitás bővítés, csak úgy oroszosan Pavellel. Megtanultuk a Jerk-öt, Brettel és Keirával. A leghajlékonyabb RKC Andrea DuCane megmutatta, hogy hová kell fejlődnünk szélmalomban, mire kell odafigyelnünk. Mikor már a vállaink és csípőink is új dimenziókba léptek, belekezdtünk Jeff-fel a Bent press rejtelmeit boncolgatni. Este nem volt gondom az alvással. Úgy éreztem magam, mintha egy csontkovács tett volna rendbe.


Harmadik nap:
Szabad gyakorlással kezdtünk, mindenki a saját csapatával. Most feltehettük az utolsó kérdéseinket vizsga előtt. Következett az RKC I vizsga, ami nem volt nehéz, de nagy volt a nyomás. Itt nem a megfelelő minősítés volt a cél, mindenből a tökéletesre törekedtem. Kis szünet után nekivágtunk az RKCII vizsgának. Itt már sokaknak akadtak nehézségeik, hiszen ezeket a gyakorlatokat itt tanultuk meg igazán jól végrehajtani.
A vizsga után kötetlen beszélgetés Pavel-ékkal, ellátott minket számos hasznos tanáccsal, megosztotta velünk legújabb tapasztalatait. Legvégül pedig az eredményhirdetés következett, aminek mindig nagyon barátságos, oldott a hangulata. Mindenkit külön értékelnek, eredményét nem hirdetik ki, hanem csak a csapatvezetők közlik az érintettel. Senki nem érezheti megszégyenítve magát, ha nem úgy sikerült ez a három napja, ahogyan szerette volna.
A vizsga után, akárcsak az első szint végén, nem éreztem, hogy valamit befejeztem. Elmondhatatlanul jó érzés töltött el, de azt is tudtam, hogy új dimenziók nyíltak meg előttem. Új célok jelentek meg, ami rengeteg gyakorlásra ösztönöz, hogy minél előbb átadhassam a többieknek azt a tudást, amit kint szereztem.

Végül, de nem utolsó sorban, szeretnék köszönetet mondani Tóth Ervin RKC-nak aki végig segítette a felkészülésem és az ő "orosz létrái" vezettek el oda, hogy a vizsgán le tudjam győzni a szörnyeteget és kinyomjam a 48kg-os kettlebellt szabályos katonai nyomással…
 

 

A legszebb kép, amit odakint fotóztam... :)

 

Vissza a kettlebell edzés főoldalra

komment

Címkék: programok kettlebell


süti beállítások módosítása