HTML

kettlebelledzes

A www.kettlebelledzes.hu oldal blogja. Erő, egészség, fogyás, zsírégetés, edzéstervek.

2010.06.01. 14:05 kettlebelledzes

A zsír a legfőbb ellenségünk?

 

Optimális testsúly eléréséhez a mozgásnak 30%, a táplálkozásnak 70% szerepe van. A legnagyobb áldozatot tehát itt kell meghoznunk.

A leghírhedtebb ellenség a zsír… Vajon rászolgált-e erre a címre?

A zsír szénatomokból, hidrogénatomokból és oxigénből áll. A telített zsírsavaknál a szénatomok láncához annyi hidrogén csatlakozik, amennyi csak lehetséges. Ez nehezebbé és sűrűbbé teszi.  Ilyenek az állati eredetű zsírok. Ezzel szemben a telítetlen zsírsavakhoz nem csatlakozik annyi hidrogén. Így ez kevésbé sűrű. Ha hiányt szenvedünk belőlük, lelassul a központi idegrendszer, az agy és a sejtmembrán funkciók.

A legfontosabb zsírsavak az Omega 6, vagyis linolsav, illetve az Omega 3, más néven alfa linolsav. Ezekből naponta férfiaknak 1,5g nőknek 1g lenne szükséges. Számos különböző forrás létezik, amivel beviheted őket a szervezetedbe. Szójabab, lenmag, olajos halak, tojás, bizonyos sajtok.

Többnyire nem a zsírtól hízunk! Attól, hogy fogyasztod, még tudsz fogyni. Sőt, az Omega 3 elősegíti a zsírégetést, ugyanis bevitelével tovább tud fogyási állapotban maradni a szervezet, később jelentkezik az éhség érzet. Lisztes, cukros ételek fogyasztása esetén ennek pont az ellenkezője történik, hiszen nő a vércukor szint és a szervezet ilyenkor inzulint bocsájt ki. 

Vissza a kettlebell edzés főoldalra

Címkék: táplálkozás fogyás kettlebell