HTML

kettlebelledzes

A www.kettlebelledzes.hu oldal blogja. Erő, egészség, fogyás, zsírégetés, edzéstervek.

2010.04.10. 04:53 kettlebelledzes

Agyserkentés

Sokaknak okoz problémát, hogy az egyetemen vagy a munkahelyen nem tudnak koncentrálni… Számtalan módja van az energia és az életerő növelésének, ezek a javaslatok egyszerűek és rövid időn belül észrevehető eredményt hoznak.

Edzés:

Hetente legalább 3-szor végezz intervallumos kardió edzéseket minimum 5 percig!

A megfelelő kardió edzés növeli a test sejtjeinek oxigénellátását, csökkenti a vérnyomást, a koleszterinszintet és a testzsírt. Valamint serkentő hatása felér 3 csésze kávé elfogyasztásával.

A hétköznapi nyújtás, SMR többet jelent, mint egészséges állapotban tartani az izmokat és az inakat, az agyi artériákat is nyitottá és szabadabbá teszi. Az agyban történik a testi vérkeringés 15%-a (miközben ez csak az egész tömegünk 2%-a), szabad áramlást biztosítva az oxigéndús vérnek, ami a legfontosabb szervekhez eljutva lendületet ad az életednek.

Táplálkozás:

Töltsd meg az étrended elengedő agyserkentő táplálékkal!

Az agy tömegének durván 50-60%-a tiszta zsír, ami elszigeteli a milliárdnyi idegsejtet. Minél jobban el vannak szigetelve, annál gyorsabban küldi az üzeneteket és felgyorsítja a gondolkodást.

Halak, magvak, olajok

Az omega-3 zsírsavak nélkülözhetetlen szerepet játszanak az agy fejlődésében. Ezeket az esszenciális (vagyis csak a táplálékokból nyerhető) zsírsavakat a magzat az anya szervezetéből vonja el, így nagyon fontos, hogy a kismama elegendő omega-3 zsírsavat fogyasszon!

Omega-3 zsírsavakra az agynak persze nemcsak magzati korban van szüksége. Az olajos halak, a tenger gyümölcsei serkentik az agyműködést, javítják a koncentrációs képességet és fejlesztik a memóriát is. Ha nem szereted a tengeri halakat, akkor fogyassz minél több olíva- vagy repceolajat, nassolnivalóként pedig diót, mogyorót és tökmagot rágcsálj, hiszen ezek is tele vannak omega-3 zsírsavakkal!

Zöld energiabomba – a spenót

Óvodás korod óta ki nem állhatod a spenótot? Itt az ideje, hogy megbarátkozz ezzel az ártalmatlan, ám rendkívül hasznos zöldségfélével – a spenót ugyanis a fizikai állóképességet és a szellemi teljesítőképességet is jelentősen növeli!

Amerikai kutatások bizonyították, hogy a spenótevés hatására fokozódik az agyműködés, gyorsabban tanulunk, ugyanakkor segít megelőzni az Alzheimer kórt és bizonyos szembetegségeket is. A spenót valóságos vitaminbomba, és rengeteg ásványi sót (pl. folsavat) tartalmaz. Ezek az anyagok azonban a főzés során nagyrészt elbomlanak, ezért főzelék helyett inkább salátaként fogyaszd!

 

 

Vissza a kettlebell edzés főoldalra

Címkék: táplálkozás egészség kettlebell